Страници

Как да избегнем сковаността при дълъг път?

Сковаността след дълъг път е един от най-лошите начини да започнете почивката си. С няколко много прости упражнения и ергономични промени може да елиминирате напрежението, което се натрупва при дълго обездвижване.

Правилната стойка

  • Използвайте руло, връхна дреха или възглавничка под кръста и врата. По този начин ще подкрепите естествените извивки на гръбнака. Намерете височината, на която да ги поставите и дебелината, която е най-подходяща за Вашия тип тяло.  От време на време махайте опората.
  • Променяйте често стойката си. На всеки половин час опитвайте да преместите стъпалата си по-напред или по-назад.
  • Никоя стойка не е идеална завинаги и затова е препоръчително да правите често раздвижващи упражнения.

За врата


  • Наведете главата напред-назад (брадичка към гръдния кош и после към тавана), завъртете я (брадичка към рамо) и след това я наведете наляво-надясно (ухо към рамо). Започнете с малък обем на движение и постепенно го увеличавайте.

За раменете


  • Повдигнете раменете нагоре и задръжте за 2 секунди. Натиснете раменете надолу и задръжте за 2 секунди.
  • Съберете раменете напред и задръжте 2 секунди. Съберете раменете назад и задръжте 2 секунди. Повторете 10 пъти.
  • Направете кръгoвe с раменете напред и назад като се опитвате движението да e плавно.

За гърба


  • Изпъчете се и задръжте в това положение 2 секунди, след което извийте гърба си в дъга и задръжте в това положение за 2 секунди.
  • Наведете се наляво и надясно.
  • Комбинирайте горните две упражнения в кръг(напред-наляво-назад-надясно).
  • Завъртете се около оста си, както бихте направили, за да погледнете мястото зад Вас. 

За кръста


  • Завъртете таза си напред и назад като увеличавате и намалявате извивката в кръста. Правете движението плавно.
  • Пренесете тежестта си върху едната седалищна кост и после върху другата. По този начин кръстът Ви ще се раздвижи в странична посока.
  • Повдигнете едното си коляно и го придърпайте с ръце към гърдите си.

За коленете


  • Изпънете кракa си и го подпрете на седалката пред Вас, натиснете я и задръжте натиска 3 секунди, след това сгънете крака и повторете. Ако имате възможност, можете да направите това упражнение във въздуха, стягайки бедрото си.
  • Не натискайте назад (към седалката си). Това е един от най-лесните начини да получите схващане на мускулите от задната част на бедрото.

За глезените


  • Движете пръстите на краката си във всички възможни посоки. Това подобрява значително оросяването на долните крайници.
  • Повдигнете се на пръсти, след което на пети.
  • Направете кръг с ходило.

Как да автоматизирате процеса?

Правенето на упражнения има за цел да облекчи пътя Ви, а не да Ви напряга. Лесен начин да се подсещате да правите упражнения е като навиете аларма или таймер на определен интервал от време (30, 45 или 60 минути), който да Ви подсеща, че трябва да се раздвижите.

Няма коментари: