Страници

Как да се грижим за себе си на работното място?

Столът и леглото са двете места, на които хората прекарват най-много време. Дори малки промени в ергономията и поведението Ви могат да окажат благоприятен ефект.

"Дозата прави отровата"

Всяко положение става неудобно след време и затова е важно то да се сменя периодично, за да не се надхвърля капацитета на тялото. Различните пози натоварват тялото по различен начин. Седенето не е проблем, но продължителността му е определяща за това, дали то ще Ви вреди.


Различните работни положения

Работата на компютър или в седнало положение има голям недостатък - предразполага към прекарване на много време в едно статично положение. Препоръчително е да сменяте позата на всеки 30-45 минути, като промените не е нужно да са големи, а да са чести.



Лесен начин да промените положението и натоварването върху гърба е като поставите руло или възглавничка под кръста. Това ще помогне да пригодите стола към извивките на гръбнака и ще осигури повече опора на тялото Ви. Премествайте рулото нагоре и надолу и го махайте от време на време, за да позволите на гърба да се раздвижи.




Височината на стола и/или на монитора е препоръчително да се променя всеки месец. По този начин ще попречите на тялото да се адаптира към конкретна позиция.

Раздвижване на цялото тяло

Препоръчително е да се раздвижвате периодично и на всеки час да ставате и/или да правите упражнения. Дори да не можете в момента да напуснете работното си място, винаги има начини да раздвижите ставите. Кратка разходка би облекчила тялото значително. Едно-две протягания могат допълнително да го раздвижат и енергизират.




Упражнения на работното място

На всеки два часа е препоръчително освен да раздвижите ставите и мускулите, да включите и движение, което да натовари тялото. Клякането е добро упражнение, тъй като ангажира голяма част от тялото и не изисква специални условия или място.


Истинска почивка


На всеки четири часа е препоръчително да прекъснете работата си поне за половин час. Обедната почивка е добре да включва и кратка, ненатоварваща разходка, която да презареди тялото и ума.

Няма коментари: