Страници

Как да правим лицеви опори?

Лицевите опори са популярно упражнение, тъй като не изискват специално оборудване и имат проста техника. Подходящи са за начинаещи и напреднали.


Кога да не правим лицеви опори?

Лицевите опори не са подходящо упражнение в острия период (веднага след травма или започване на болка). 

Кога да правим лицеви опори?

Лицевите опори са подходящo упражнение в подострия (при намаляване на оплакванията) и в тренировъчния период.

Колко да правим?

В подострия период се съсредоточете върху минимално натоварване и чести, но кратки серии. Целта е да се раздвижите и постепенно да започнете да провокирате засегнатата част.

Как да ги адаптираме?

Лицевите опори могат да се адаптират спрямо особеностите и състоянието на всеки индивид.
  • При проблеми в кръста, първо намалете трудността, като поставите ръцете върху опора, която се намира по-високо от нивото на стъпалата (стена, диван, пейка, парапет) и постепенно увеличавайте съпротивлението, като намалявате тази височина.

  • При проблеми във врата, раменете, лактите или китките се консултирайте с Вашия физиотерапевт.

Няма коментари: