Страници

Важна ли е позата на тялото по време на сън?

Ежедневно хората прекарват между 6 и 8 часа в сън. Дори малки промени в позицията на тялото по време на спане могат да доведат до значителна промяна в начина, по който се чувствате.



За кого е важна позата?

Обикновено се говори за позицията на спане при наличие на болка в кръста и врата, но докато при тях резултатът е много явен и бързо се намира интуитивно решение, при другите стави това става по-трудно. 

Има ли най-благоприятно положение?

Положението за почивка е индивидуално и единственият критерии дали е правилно е резултатът, който получаваме. Няма единично положение, което да е по-благоприятно от другите. Няма и конкретна повърхност, която да е подходяща за всички. В общия случай, средно към твърдо легло е удобно на повечето хора.

Какво да направим?

Има редица малки промени, които могат да допринесат за комфорта Ви.

  • При проблеми с раменете или лактите, избягвайте да спите върху ръцете си, както и да държите лактите сгънати.
  • При проблеми с китките, избягвайте да ги поставяте сгънати в крайни положения.
  • При проблеми с коленете, таза или кръста, поставяйте възглавница под коленете, докато лежите по гръб, и между коленете, когато лежите на една страна.

  • При проблеми с глезените, поставяйте хавлиена кърпа сгъната на руло между тях, когато спите легнали настрани. Може да носите Страсбург чорапи.
  • При проблеми със стъпалата, носете разделители за пръстите.
  • При проблеми с врата, трябва да изберете подходяща като височина и твърдост за Вас възглавница. Може да използвате МакКензи руло.
Приятни сънища :)



1 коментар:

Hristiyan Hristov каза...

Спане по корем, без възглавница, но със кърпа под коремната, за да не се задълбочава лумбалната лордоза? Смяташ ли, че е добър вариант?