Страници

Как да правим напади?

Нападите са упражнение, което позволява асиметрично натоварване на долните крайници, лесно пренасяне на натоварването върху предната или задната част на бедрото, намаляване на дисбаланса между лявата и дясната страна, раздвижване на глезените и тазобедрените стави.









Кога да не правим напади?

Нападите не са приложими в острия (веднага след започване на оплакванията) и подострия период.

Кога да правим напади?

Нападите са важна част от тренировъчния период на възстановителната програма. При отсъствието на травма, болка или дискомфорт, нападите позволяват разнообразно натоварване на долните крайници и затова имат място във всеки двигателен режим.

Какви видове напади има?

Техниката на нападите се променя според различни критерии:

1. Използваната тежест
  • С тежест
  • Без тежест
  • С улеснение (допълнителна опора)






2. Дълбочината:
  • Плитко
  • Дълбоко

 3. Разположението на стъпалата:
  • Спрямо предно-задна равнина
  • Спрямо равнина ляво-дясно
4. Височината на стъпалата
  • На една височина
  • Повдигнато предно стъпало
  • Повдигнато задно стъпало
5. Наклона на тялото
  • право тяло
  • наведено тяло
6. Посоката на движение
  • на място
  • напред
  • назад
  • настрани
  • по диагонал



Как и колко да правим напади?

Нападите се изпълнява в два варианта:
  • Улеснен - който да Ви позволи ранно раздвижване. При него техниката е такава, че натоварва останалите части от тялото и раздвижва засегнатата.
  • Труден - който да Ви позволи постепенно натоварване на засегнатата част.

Нападите трябва да се адаптират към индивидуалните Ви възможности и към конкретния случай. При проблеми с коленете, глезените и кръста се обърнете към Вашия физиотерапевт, който да избере най-подходящия за Вас вариант.



Нападайте!


Няма коментари: